joi, 24 octombrie 2013

E.L.James - 50 de umbre ale lui Grey

            
          E.L.James traieste la Londra, este casatorita si are doi baieti adolescenti.A lucrat ca producatoare TV si a visat intreaga viata sa scrie carti pentru publicul larg.A inceput sa scrie si sa-si posteze textele pe un site al fanilo seriei AMURG.Trilogia a fost initial publicata in format de e-book, fiind in prezent cel mai bine vandut titlu din istoria cartii electronice.Editata uterior in format de carte, trilogia avea sa devina un bestseller incontestabil.


        Ok, recunosc ca mi-am dorit aceasta carte mai mult din cauza faptului ca era/este un bestseller si din curiozitate.Ca de fiecare data cand ma decid sa achizitionez o carte, caut recenzii pe net, dar in cazul acesta aproape toate recenziile erau negative.Norocul meu este ca am gasit cartea in format electronic asa ca m-am apucat de "treaba".
          Nici nu e de mirare ca autoarea a postat prima data textele pe un site al fanilor AMURG, cred ca si ea este un mare fan al acestei serii, din moment ce personajele ei sunt atat de asemanatoare cu Edward si Bella.
In "50 de umbre ale lui Grey" intalnim aceeasi fata dezorientata, visatoare, care necesita sa fie salvata, inclusiv de ea.Este cel mai putin convingator personaj.La polul opus este misteriosul domn Grey, un barbat de o frumusete izbitoare, galant, cuceritor, un personaj credibil.
       Cele 50 de vicii nu sunt tocmai 50, ci unul singur, destul de suparator la un moment dat: nevoia lui Christian de control, lucru dovedit inca din primele pagini ale romanului.
        Actiunea este usor de urmarit, cele 600 pagini se consuma rapid intre clisee, scene de sex si trairi ale cititei Ana, al carei vocabular devine repetitiv pana la refuz.

         Nu stiu daca imi place sau nu, cert este faptul ca volumele nu se adreseaza publicului larg, din punctul meu de vedere in nici un caz adolescentilor, care si-ar putea forma o idee gresita despre relatii si sexualitate.
          Restul....ramane sa descoperiti singuri :) !


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu