duminică, 6 octombrie 2013

Lipie cu seminte


Fiind duminica, m-am hotarat sa incerc reteta mamei de lipii cu seminte.
Am fost surprinsa de cat de repede si usor se pot face, iar rezultatul este de nedescris.

Ingrediente:
  • 7 g drojdie uscata
  • seminte de in, susan
  • 700 g faina integrala/alba pentru paine
  • 1 lingurita sare
  • 1 lingurita zahar brun


Am amestecat drojdia cu zaharul si 2 linguri de apa calduta.Intr-un castron mare am pus faina (am folosit faina integrala neagra si tarate de ovaz), lingurita de sare peste care am adaugat drojdia si 500 ml de apa calduta si am amestecat pana am obtinut un amestec omogen.

L-am rasturnat pe masa de lucru si l-am framantat inca 5-10 minute si am mai adaugat putina faina.Am lasat la dospit aluatul intr-un bol uns cu putin ulei timp de o ora, pana si-a dublat volumul.

Dupa ce aluatul si-a dublat volumul, l-am scos din nou pe masa de lucru si l-am framantat, am adaugat seminte de in si susan (puteti pune orice seminte doriti), l-am framantat din nou apoi l-am impartit.

Am intins aluatul in foi subtiri si l-am pus la prajit, 2-3 minute pe fiecare parte (ca pe clatite).

Cand au fost gata toate, le-am invelit intr-o folie de aluminiu. Inainte de a le consuma, pot fi incalzite la cuptorul cu microune.


I

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu